
Swoją przygodę rozpoczęli od konkurencji „elektryczny wąż”, podczas której uczniowie zmierzyli się z precyzją rąk, by nie doprowadzić do „zwarcia”. Następnie w Energobusie – laboratorium na kółkach, dowiedzieli się m.in. czym są i w jaki sposób przemieszczają się ładunki elektryczne, jak płynie prąd w przewodzie, w jaki sposób można wytworzyć energię elektryczną w dużych ilościach oraz jak bezpiecznie i oszczędnie z niej korzystać.
Kolejnym miejscem były „Animacje”, w którym poznali odnawialne źródła energii. Zobaczyli tam turbinę napędzaną strumieniem wody, korektory słoneczne, kolejkę zasilaną energią słoneczną oraz sami wytworzyli prąd pedałując na rowerku stacjonarnym.
Podczas kosmicznej wyprawy obejrzeli film 3D o krainie Energoludków i ich problemach związanych z brakiem prądu.
Na zakończenie wspólnie z „naukowcami” wzięli udział w eksperymentach i doświadczeniach podsumowujących zdobytą wiedzęi otrzymując przy tej okazji atrakcyjne nagrody. Dzieci poznały m.in. odpowiedzi na pytania: jak powstają pioruny, gdzie znajduje się prąd, dlaczego elektryzują się włosy, które urządzenie domowe pobiera najmniej energii…?
Nauka poprzez zabawę dostarczyła uczniom w atrakcyjny sposób dużo ciekawej i pożytecznej wiedzy o prądzie elektrycznym.
Beata Myszyńska