Dziś jest środa, 10.09.2025, imieniny Łukasza, Mikołaja
Wielkość tekstu:
A A+ A+
Jesteś tutaj: Strona główna » Szkoła Podstawowa w Miłaczewie » Aktualności » Styczniowe podsumowanie działań projektowych - CEW

Styczniowe podsumowanie działań projektowych - CEW

1 CEW - STYCZEN (1)

Działania projektowe nabierają tempa. W styczniu uczniowie zaangażowani w projekt Wielkopolskiej Encyklopedii Cyfrowej intensywnie pracowali nad stworzeniem haseł encyklopedycznych dotyczących: Franciszka Bartczaka, byłego dyrektora Szkoły Podstawowej w Miłaczewie oraz historii szkoły w Miłaczewie na tle dziejów miejscowości. Aby lepiej zrozumieć strukturę takich haseł, przeglądali istniejące wpisy encyklopedyczne, analizując ich budowę i zastanawiając się, jakie informacje powinny znaleźć się w ich własnych opracowaniach. W ramach projektu liderka grupy wraz z opiekunką zostały wytypowane do zaproszenia pana Adama Bartczaka na spotkanie w szkole. Uczniowie wspólnie przygotowali pytania dla gościa, dzieląc je na dwie kategorie: dotyczące życia prywatnego oraz zawodowego Franciszka Bartczaka. Pytania zostały przekazane zaproszonemu gościowi wcześniej, aby miał możliwość przygotowania się do rozmowy. Przed spotkaniem uczniowie zadbali o odpowiednie przygotowanie sali, ustawienie sprzętu do nagrywania oraz organizację przestrzeni. Po przybyciu pana Adama Bartczaka zadano mu przygotowane pytania, a uczniowie skrzętnie notowali odpowiedzi. Z dużym zainteresowaniem oglądali rodzinny album i słuchali ciekawych historii związanych z życiem szkoły oraz jej wpływem na lokalną społeczność. Podczas styczniowych zajęć uczniowie przygotowali tablety do pracy, tworząc pliki o nazwach „Franciszek Bartczak” oraz „Szkoła Podstawowa w Miłaczewie”. W tych dokumentach zapisano wszystkie pytania oraz odpowiedzi ze spotkania z panem Bartczakiem, a także informacje dotyczące historii szkoły. Uczniowie przeanalizowali listę absolwentów szkoły i ustalili, z kim mogą przeprowadzić wywiady. Poznali podstawowe zasady prowadzenia rozmów oraz stworzyli zestaw pytań dotyczących historii szkoły, jej tradycji i znaczenia dla społeczności. Podczas zajęć uczniowie poznali zasady obsługi dyktafonów i przeprowadzili ćwiczeniowe nagrania krótkich wywiadów między sobą. Dalsze działania projektowe będą skupiały się na opracowaniu zebranych materiałów. Uczniowie coraz lepiej orientują się w historii szkoły i miejscowości, a postać Franciszka Bartczaka staje się im coraz bliższa. Dzięki zgromadzonym informacjom i rozmowom z mieszkańcami zaczynają dostrzegać, jak ważną rolę odegrał w lokalnej społeczności.

 Jola Piekarczyk

Zdj. J.P.

Więcej zdjęć:


Pozostałe aktualności