Dziś jest piątek, 14.12.2018, imieniny Alfreda, Izydora
Wielkość tekstu:
A A+ A+
Jesteś tutaj: Strona główna » Szkoła Podstawowa w Miłaczewie » Aktualności » Zielona szkoła nad morzem

Zielona szkoła nad morzem

Organizowane pod koniec roku szkolnego wyjazdy na „zieloną szkołę” mają charakter rekreacyjno-poznawczy. Oprócz kilkudniowego odpoczynku od szkolnych zajęć, uczniowie mają okazję pogłębić swoją wiedzę o różnych regionach kraju, historii, przyrodzie i kulturze. Tegoroczny wyjazd zaplanowany został na początek maja, ale nikt nie mógł przypuszczać jakiego „figla” może spłatać pogoda i że część pobytu będzie przebiegała bez słońca i z przelotnymi opadami deszczu. Wyjazd na pięciodniową wycieczkę  45-osobowej grupy uczniów kl. III-VI wraz z opiekunami: Bożeną Jacaszek, Elżbietą Młotkiewicz, Anetą Włodarczyk i Barbarą Żebruń nastąpił rankiem, w poniedziałek 8 maja 2017 r. spod siedziby Szkoły Podstawowej w Miłaczewie i skierowaliśmy się do Ośrodka Wypoczynkowego „Viking” w miejscowości Jantar, niedaleko Gdańska. Po drodze zawitaliśmy do Ciechocinka, gdzie zwiedziliśmy park zdrojowy, słynne tężnie solankowe oraz mieliśmy możliwość zobaczenia fontanny "Grzybek" usytuowanej w centrum miasta. Wczesnym popołudniem dotarliśmy do celu i po zakwaterowaniu odbyliśmy około kilometrowy spacer nad morze, tego dnia oglądać je można było wzburzone, niemal czarne w sztormowej scenerii. Następnego dnia, mimo dotkliwego chłodu, udaliśmy się do Gdańska. Niewątpliwą atrakcją był rejs wycieczkowym statkiem na Westerplatte, miejsce bardzo ważne w najnowszej historii Polski. Po powrocie zwiedziliśmy piękną gdańską starówkę, Bazylikę Mariacką, a o godz.15.00 w oknie jednej ze staromiejskich kamienic ukazała się „panienka z okienka”, postać z powieści historycznej Jadwigi Łuszczewskiej „Deotyma”, wykorzystywana do promocji miasta. Wieczór spędziliśmy przy rozgrywkach szachowych, oglądaniu telewizji i przy zabawie ”Milionerzy”. Kolejnego dnia zwiedziliśmy katedrę w Gdańsku – Oliwie, gdzie mogliśmy wysłuchać koncertu na najsłynniejszych organach w Polsce. Zobaczyliśmy port i „Dar Pomorza” – okręt muzeum. Następnie udaliśmy się do Opery Leśnej, która znajduje się na skraju Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego w kompleksie leśnym Lasów Oliwskich. Obiekt charakteryzuje się przede wszystkim bardzo dobrą akustyką i atrakcyjną lokalizacją. Sopockie molo przywitało nas deszczem. Jest to najdłuższe molo nad Morzem Bałtyckim. Ma około pół kilometra długości i jest jedną z największych atrakcji miasta. Po powrocie do ośrodka, po smacznej obiadokolacji i krótkim odpoczynku, końcową część dnia zajęło grillowanie przy śpiewie uczestników wycieczki. W przedostatni dzień udaliśmy się do Krynicy Morskiej, uroczej miejscowości wypoczynkowej na Mierzei Wiślanej, w której przywitało nas piękne słońce. Zwiedziliśmy latarnię morską, z której podziwiać można było piękne widoki, odbyliśmy spacer nadmorską promenadą. Po południu zorganizowane zostały gry sportowe, zabawy ruchowe i dyskoteka – wrażeń więc było dużo. Jeszcze tylko ostatni spacer i pożegnanie z morzem. Po realizacji bogatego programu pobytu, w dniu 12 maja 2017 r. nadszedł dzień wyjazdu do domu. W drodze powrotnej zwiedziliśmy monumentalny zamek krzyżacki w Malborku, który jest jednym z najznakomitszych przykładów średniowiecznej architektury obronno-rezydencyjnej w Europie. Zespół zamkowy w Malborku obejmuje zamek wysoki, średni i niski.I potem już prosto do domu, zatrzymując się oczywiście w McDonald’s. W dobrych nastrojach, zdrowi i zahartowani wróciliśmy do domu. Wyjazd na „zieloną szkołę” zorganizowała dyrektor szkoły Beata Myszyńska.