Dziś jest środa, 14.11.2018, imieniny Rogera, Serafina
Wielkość tekstu:
A A+ A+
Jesteś tutaj: Strona główna » Szkoła Podstawowa w Miłaczewie » Aktualności » Z wizytą w Sejmie

Z wizytą w Sejmie

Dnia 4 października 2018 roku uczniowie klasy VIII wraz z wychowawcą ze Szkoły Podstawowej w Miłaczewie panem Jackiem Harasnym i uczniami klasy VII, VIII z Malanowa oraz VIII z Dziadowic  wzięli udział w wycieczce do Warszawy. Inicjatorem wyjazdu był pan Ireneusz Augustyniak.
Najpierw  pospacerowaliśmy po Placu Zamkowym, gdzie mogliśmy zobaczyć Kolumnę Zygmunta, pomnik Warszawskiej Syrenki oraz podziwiać przepiękny Zamek Królewski. Następnie udaliśmy się na Stare Miasto. Tam oglądaliśmy Pomnik Małego Powstańca. Idąc dalej przez warszawskie ulice, dotarliśmy do Łazienek Królewskich i Amfiteatru.
Głównym punktem wycieczki było zwiedzenie sejmu. Mieliśmy okazję uczestniczyć w części debaty odbywającej się w Sali Posiedzeń, gdzie zostaliśmy przywitani przez panią wicemarszałek sejmu. Następnie przewodnik opowiedziała nam krótką historię powstawania tego obiektu oraz pokazała tablice upamiętniające ofiary II wojny światowej, a także  katastrofy smoleńskiej. Przed podróżą powrotną zjedliśmy też przepyszny obiad w restauracji sejmowej.
Dziękujemy Posłowi, Panu Ryszardowi Bartosikowi, za możliwość obserwowania, jak wygląda praca w sejmie.