Dziś jest środa, 22.11.2017, imieniny Cecylii, Marka
6° / 1018 hPa
Wielkość tekstu:
A A+ A+
Jesteś tutaj: Strona główna » Szkoła Podstawowa w Miłaczewie » Aktualności » W świecie mediów i nauki w Warszawie

W świecie mediów i nauki w Warszawie

Uczniowie klas I - IV Szkoły Podstawowej w Miłaczewie w dniu 22 września 2017 r. wzięli udział w wycieczce do Warszawy. Wyjazd zorganizowany był w ramach realizacji jednego z zadań programu ,,Bezpieczna+". Celem wycieczki do świata mediów, nowoczesnych technologii i nauki było poznanie kulisów pracy Telewizji Polskiej oraz rozbudzenie ciekawości i naukowych zainteresowań uczniów w Centrum Nauki Kopernik. Po przyjeździe pod gmach telewizji przy ulicy Woronicza 17, udaliśmy się wraz z przewodnikiem do środka. Poznaliśmy tam prace ludzi i zobaczyliśmy to wszystko czego nie widać podczas oglądania programów w telewizji. Oglądaliśmy reżyserkę, różne studia nagrań m.in. ,,Jaka to melodia", ,,Pytanie na śniadanie", ,,Sprawa do reportera", ,,Domisie", ,,Dzień dobry Polsko" oraz studio wirtualne,  gdzie nagrywana jest prognoza pogody. Ostatnim punktem było muzeum telewizji, gdzie zgromadzone były sprzęty, rekwizyty używane kiedyś do nagrywania programów oraz zdjęcia z dawnych programów i filmów. Po wizycie w telewizji pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik. W ,,Wiem Bistro" znajdującym się na terenie Centrum zjedliśmy obiad. Następnie w centrum nauki czekało na nas wiele naukowych atrakcji. Uczniowie nie tylko oglądali, ale również przeprowadzali eksperymenty na poszczególnych stanowiskach. Poznawali tajniki nauk ścisłych, niekiedy na własnej skórze odczuwali prawa fizyki, świetnie się przy tym bawiąc. Dzięki wizycie w Centrum Nauki Kopernik przekonaliśmy się, że nauka to wciągająca i fascynująca przygoda. Czas w tym niesamowitym miejscu minął nam bardzo szybko i musieliśmy wracać do domu. W drodze powrotnej jadąc przez Warszawę z okien autokaru podziwialiśmy Stadion Narodowy, Pałac Kultury i Nauki - najwyższy budynek w Polsce, pomnik Syrenki nad Wisłą, startujące samoloty nad lotniskiem Chopina i wiele innych ciekawych obiektów. Niestrudzeni, pełni wrażeń i zadowoleni z samodzielnie zdobytej wiedzy szczęśliwie wróciliśmy do domu. Mamy nadzieję, że takie żywe zajęcie edukacyjne na długo pozostanie w pamięci. Należy dodać, że wycieczka  była bezpłatna, sfinansowana ze środków programu ,,Bezpieczna +".